Metróállomások és környezetük rajzai |
|
|
|
|
Déli pályaudvari csomópont |
A moszkva téri mélyállomás és a felszíni csarnok |
A metró és a HÉV kapcsolata a Batthyány térnél |
Kossuth Lajos téri állomás és kijárata |
<<< >>> |
|
|
|
|
A keleti pályaudvari állomás hosszmetszete |
Nyugati téri csomópont és mélyállomás |
Deák Ferenc tér
Érdekesség, hogy a kép még a hosszabb 47/49-es villamosvonalakat ábrázolja |
Metróállomás a Fereciek terénél, és a közúti-, gyalogosaluljáró renszer |
<<< >>> |
|
|
|
|
Kálvin téri metróállomás a tervezett 4-es metróval |
Nagyvárad téri kéregalatti metróállomás és a gyalogos aluljáró |
Népligeti metróállomás és többszintes csomópont |
Határ úti állomás és környezete |
<<< >>> |
Látványtervek |
|
|
|
|
Háromalagutas állomások jellegzetes csarnoka |
Astoria állomás alsó csarnoka |
Baross téri állomás szélső alagútja |
Deák F. téri állomás kijárati csarnoka |
<<< >>> |
|
|
|
|
Szovjet gyártmányú fúrópajzs |
Emke aluljáró |
Állomási csarnok bejárata |
Középperonos állomás |
<<< >>> |
|
|
|
|
Stadionok állomás kijárata |
A metró üzemigazgatósága közvetlenül a Stadionok állomás felett helyezkedik el |
Az eredeti tervek szerinti végállomás (Stadionok) és az Örs vezér tere végállomási épülete |
- |
<<< >>> |
A 2-es metró felújításának stíluselemei |
2004-es felújítás: Blaha Lujza tér és Kossuth Lajos tér |
|
|
|
|
Jegykezelő készülékek |
Állomási tartozékok |
<<< >>> |
|
|
|
|
Blaha Lujza téri állomás látványtervei |
<<< >>> |
2005-ös felújítás: Batthyány tér, Astoria, Keleti pályaudvar |
|
|
|
|
Keleti pályaudvar és a második kijáratának csarnoka |
<<< >>> |
2006-os felújítás: Déli pályaudvar, Moszkva tér, Deák Ferenc tér |
|
|
|
|
Deák Ferenc téri állomás és a hozzá kapcsolódó aluljárók |
<<< >>> |
|
|
|
|
Déli pályaudvar végállomás |
A Moszkva téri állomás legelső látványtervei |
<<< >>> |
|
|
|
|
A Moszkva téri állomás kijárata és peronja |
- |
- |
<<< >>> |
Korabeli tervek és hálózatok |
|
|
|
|
Zielinsky Szilárd metróhálózati terve |
Garády Sándor metróhálózati terve |
Sztrókay István metróhálózati terve |
Jób Imre metróhálózati terve |
<<< >>> |
|
|
|
|
Zelovich Kornél metróhálózati terve |
A Főváros 1942. évi metróhálózati terve |
A Főváros 50-es évek beli gyorsvasút hálózati terve |
A Főváros 70-es évek beli gyorsvasút hálózati terve |
<<< >>> |
|
|
|
|
A budapesti metróhálózat (1976-1980) |
A budapesti metróhálózat (1980-1981) |
A 3-as metróvonal fejlesztési terve (1981) |
A budapesti metróhálózat (1981-1984) |
<<< >>> |
|
|
|
|
A budapesti metróhálózat (1984-1990) |
Az egykori Duna-ág a mai Nagykörút helyén |
A 2-es metró helyszínrajza |
A 3-as metró vonalának és aluljáróinak terve |
<<< >>> |
Aluljárók helyszíni rajzai |
|
|
|
|
A gyalogos aluljáró előnyei |
Astoria aluljáró |
Baross téri aluljáró rendszer |
Deák Ferenc téri állomás és a hozzá kapcsolódó aluljárók |
<<< >>> |
|
|
|
|
Emke aluljáró |
Aluljáró az Örs vezér terénél |
- |
- |
<<< >>> |
Műszaki ábrák |
|
|
|
|
Háromalagutas állomás |
Ötalagutas állomás |
Alagútépítés munkafázisai |
Ötalagutas állomás építése |
<<< >>> |
|
|
|
|
Fúrópajzs használata kézi fejtés mellett |
Közvetlenül a Nemzeti Színház alatt épült a metró állomása |
Épületsüllyedés |
Többszintes közlekedési csomópont |
<<< >>> |
A vasúti tömegközlekedés korai szakasza |
|
|
|
|
A legelső londoni metrókocsikat még mozdonnyal vontatták |
Ilyen lett volna Párizs ha engedélyezik a magasvasút tervét |
A Wuppertali függővasút |
Nyári villamosok a múlt század végén |
<<< >>> |
|
|
|
|
A legelső villamos végállomása a Nyugati pályaudvar előtt |
- |
- |
- |
<<< >>> |
Karikatúrák a földalatti vasút gondolatával kapcsolatban |
|
|
|
|
Díszes állomás |
A hálózat csapdájában |
Munkafázisok |
Utca a föld alatt |
<<< >>> |
Kiadványok |
Indul a metró |
|
|
|
|
Fedőlap |
Előszó |
A metró építéséről |
<<< >>> |
|
|
|
|
Kapcsolósó műtárgyak |
A metró jellemzői |
Az első szakasz nyomvonala |
<<< >>> |
|
|
|
|
Mozgólépcső használata |
Biztonsági szabályok |
Etikett |
<<< >>> |
|
|
|
|
Örs vezér tere - Stadionok - Blaha Lujza tér |
Az utazásról |
Távlati tervek |
- |
<<< >>> |
A kelet-nyugati metróvonal |
|
|
|
|
Borító |
A kelet-nyugati vonal térképe |
Átfogó bemutató |
Mélyállomások |
<<< >>> |
|
|
|
|
Kéregállomás (Stadionok) és felszíni állomások |
Magassági vonalvezetés és geológiai viszonyok |
Örs vezér tere végállomás |
Stadionok állomás, mozgólépcső |
<<< >>> |
|
|
|
|
Keleti pályaudvari állomás, Blaha Lujza téri állomás utaselosztó csarnoka |
Astoria állomás |
Deák Ferenc téri állomások és aluljárók |
<<< >>> |
|
|
|
|
Kossuth Lajos téri állomás |
Batthyányi téri állomás |
Moszkva téri állomás elhelyezkedése |
<<< >>> |
|
|
|
|
Moszkva téri állomás szerkezete |
Moszkva téri állomás utaselosztó csarnoka |
Moszkva téri állomás alaprajza és keresztmetszete |
- |
<<< >>> |
Ganz-Hunslet |
|
|
|
|
Ganz-Hunslet termékek |
Ganz-Hunslet G2, a magyar gyártmányú metrószerelvény |
- |
<<< >>> |
Egyéb |
|
|
|
|
1977-es BKV naptár |
Korabeli BKV hírdetések |
Müncheni metró |
- |
<<< >>> |
Korabeli tájékoztatók |
|
|
|
|
1996-os tájékoztató a metrón használatos jegyekről |
Metrók menetrendje 1980-ban |
- |
<<< >>> |
Egyéb |
|
|
|
|
Bélyegek a 2-es metró építéséről |
Balázs Mór nemesi címere a földalatti szimbólumával |
- |
- |
<<< >>> |
Ezen rovat megszerkesztése kapcsán szeretnénk köszönetet mondani Schmidt Ádámnak, Potóczky Ádámnak és Kelecsényi Zoltánnak. |